فروش فایل

دانلود رایگان فایل

فروش فایل

دانلود رایگان فایل

پاورپوینت مفهوم کلی تاریخ در نظریات کالینگوود

مرکز دانلود فایل نگارا | پاورپوینت مفهوم کلی تاریخ در نظریات کالینگوود

RSS feed.

  • مرکز دانلود فایل نگارا | پاورپوینت مفهوم کلی تاریخ در نظریات کالینگوود

    پاورپوینت مفهوم کلی تاریخ در نظریات کالینگوود


    پاورپوینت مفهوم کلی تاریخ در نظریات کالینگوود دسته: علوم
    اجتماعی

    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 360 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 68

    پاورپوینت مفهوم کلی تاریخ در نظریات کالینگوود شامل 68 اسلاید
    زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می
    باشد و برای دانشجویان علوم اجتماعی و تاریخ کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 9,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت مفهوم کلی تاریخ در نظریات
    کالینگوود

    پاورپوینت مفهوم کلی تاریخ در نظریات کالینگوود شامل 68 اسلاید
    زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می
    باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر
    داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی
    رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی ،
    تاریخ و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی
    از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و
    در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای
    شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت
    تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    کالینگوود و کروچه

    بندتو کروچه (1952-1866) متفکر ایتالیایی و سیاستمدار برجسته
    لیبرال و رابین جورج کالینگوود (1943-1889) فیلسوف و باستان شناس
    انگلیسی، تلاش کردند که تفکر در زمینه تاریخ و تاریخ نگاری را در
    کانون توجه فلسفه قرار دهند. از اواسط قرن بیستم به بعد، کارهای
    این دو نفر تأثیر زیادی بر تفکر در زمینه تاریخ و تاریخ نگاری
    گذاشته است و به حوزه هایی همچون فلسفه اخلاق، فلسفه اجتماعی،
    فلسفه سیاسی، متافیزیک، ماهیت فلسفه و رابطه بین تفکر تاریخی و
    عمل نیز سرایت کرده است. من در بخش مقدمه این مبحث سعی می کنم که
    ویژگی های عمده کار این دو متفکر را ترسیم کنم. بخش دوم مقاله،
    جایگاه تاریخ نگاری را در ارتباط با عناصر دیگر فلسفه این دو نشان
    می دهد و بخش سوم، رویکرد آن ها را نسبت به دانش تاریخ نگاری
    بررسی می کند. بخش چهارم نیز برداشت این دو متفکر را از محتوای
    تاریخ نشان می دهد. در بخش نتیجه گیری هم به طور اختصار به نقش
    این دو نفر در آینده فلسفه پرداخته می شود.

    کروچه و کالینگوود برای تفکر در زمینه تاریخ، سنتی را پایه گذاری
    کردند که به ویکو، کانت و هگل  بر می گردد. این سنت، تاریخ
    را محصول تعقل و تصویر باشکوهی می بیند که  پویایی و گردش
    رویدادها را نشان می دهد. ازاین رو، فلسفه تاریخ که به شیوه رویش
    تعقل در طول زمان می پردازد مبنای فلسفه در نظر گرفته شد که
    مطالعه تعقل به معنای عام است. متفکران اولیه این سنت اعتقاد
    داشتند که تعقل، تاریخ را به واسطه عملکرد مفاهیم و یا افراد می
    سازد و برای تعقل در فلسفه تاریخ نقش زیادی قائل بودند. نقش
    برجسته کروچه و کالینگوود این بود که جریان تعقل در طول تاریخ را
    کاملاً به عملکرد بازیگران محدود تاریخ نسبت دادند. از نظر آن ها،
    تاریخ به عملکرد انسان می پردازد و از آزادی و آزاداندیشی حاصل می
    شود. بنابراین، نظریه عملکرد، برداشت آن ها را از تاریخ به عنوان
    یک شی، مورد مطالعه (متافیزیک تاریخ) و تفکر تاریخ نگاری (هستی
    شناسی تاریخ) تقویت می کند. ازاین رو ما هنگام بحث درباره آرای
    این دو متفکر در زمینه تاریخ به کانون یک رویکرد فلسفی فراگیر
    کشیده می شویم. تاریخ نگاری از نظر کروچه و کالینگوود، مستلزم درک
    وضعیت کنونی است و اهمیت تاریخ نگاری وابسته به قابلیت های فعلی
    آن است. پس فلسفه تاریخ نگاری دارای یک جنبه عملی است و صرفاً یک
    موضوع نظری نیست. کروچه معتقد است که تاریخ نگاری به ما کمک می
    کند تا خود را برای عمل آماده کنیم و کالینگوود معتقد است تاریخ
    نگاری باعث شکل گیری انتخاب ها و عمل ها می شود. گرچه آرای این دو
    متفکر از لحاظ فردی و فلسفی به هم مرتبط است ولی کار آن ها باید
    به صورت موازی مورد بررسی قرار گیرد نه به صورت یک مجموعه
    یکپارچه.

    و …

    فهرست مطالب

    مقدمه

    کالینگوود و کروچه

    بافت فلسفی

    شناخت تاریخ 

    محتوای تاریخ و تاریخ نگاری

    نتیجه گیری 

    پایان

    عنوان : مفهوم کلی تاریخ در
    نظریات کالینگوود

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 364 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 68

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت مفهوم کلی تاریخ در نظریات کالینگوود

    قیمت فایل فقط 9,800 تومان

    خرید

    برچسب ها :
    پاورپوینت مفهوم کلی تاریخ در نظریات کالینگوود
    ,
    پاورپوینت مفهوم کلی تاریخ در نظریات کالینگوود
    ,
    دانلود پاورپوینت مفهوم کلی تاریخ در نظریات کالینگوود
    ,

    پاورپوینت رایگان مفهوم کلی تاریخ در نظریات کالینگوود
    ,

    پاورپوینت تاریخ‌ نگارى‌ از دیدگاه‌ جورج‌ کالینگوود
    ,

    پاورپوینت زندگینامه جورج‌ کالینگوود
    ,
    پاورپوینت زندگی نامه جورج‌ کالینگوود
    ,
    پاورپوینت بیوگرافی جورج‌ کالینگوود
    ,
    دانلود مفهوم کلی تاریخ در نظریا

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت کارگاه آموزشی احیا پایه درکودکان

مرکز دانلود فایل نگارا | پاورپوینت کارگاه آموزشی احیا پایه درکودکان

RSS feed.

  • مرکز دانلود فایل نگارا | پاورپوینت کارگاه آموزشی احیا پایه درکودکان

    پاورپوینت کارگاه آموزشی احیا پایه درکودکان


    دسته بندی : مباحث رشته ها » پاورپوینت

    دانلود پاورپوینت با موضوع کارگاه آموزشی احیا پایه درکودکان
     دارای 96 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

    تعداد اسلاید : 96 اسلاید
    فرمت فایل: پاورپوینت ppt و قابل ویرایش
    آماده برای :  ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

    قسمتی ازمتن اسلایدها :

    کارگاه آموزشی احیا پایه در
    کودکان

    عملیات احیای قلبی ریوی سریع می تواند میزان بقای عمر ناشی از ایست قلبی را در کودکان بهبود بخشد.
    متاسفانه تعداد زیادی از کودکان نیازمند، احیای با کیفیت بالا را دریافت نمی کنند. باید علاوه بر افزایش کیفیت
    عملیات احیای انجام شده توسط افراد حرفه ای و غیر حرفه ای، تعداد افراد
    غیر حرفه ای که احیا را آموزش می
    بینند، افزایش دهیم.

    عملیا

    ت احیا سریع و کارا توسط یک ناظر(اعم از والدین، مراقبین ویا هر فرد بزرگسال
    آموزش دیده حاضر در صحنه) می تواند منجر به برگشت موفق خودبخودی گردش خون و وضعیت عصبی
    کودک آسیب دیده گردد. احیایی که توسط افراد حاضر در صحنه(خارج بیمارستان) انجام شود از کارایی مناسبی
    برخوردار است، به طوریکه برابر مستندات معتبر چنین اقدامی تا بیش از 70 درصد منجر به شانس بقا همراه با
    عاقبت مطلوب وضعیت عصبی کودک نجات یافته شده است
    به منظور برخورداری از بالاترین میزان بقا و بهبود کیفیت زندگی، احیای کودکان جزیی از یک تلاشاجتماعی محسوب می شود
    بعد از پیشگیری و در فرایند کودکی که نیازمند احیا
    است، سلسله اقداماتی از جمله احیای سریع قلبی ریوی، دستیابی سریع به خدمات سرویس اورژانس، انجام
    اقدامات احیای پیشرفته و نهایتا مراقبت های تخصصی و فوق تخصصی بعد از ایست قلبی مورد نیاز است.

    دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

    تعداد مشاهده:
    31
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: pptx

    تعداد صفحات: 96

    حجم فایل:7,419
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      دانلود پاورپوینت با موضوع کارگاه آموزشی احیا پایه درکودکان
      دارای 96 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

طرح کارت ویزیت لایه باز خدمات و ترمیم پوست و مو 2 رو

مرکز دانلود فایل نگارا | طرح کارت ویزیت لایه باز خدمات و ترمیم پوست و مو 2 رو

RSS feed.

  • مرکز دانلود فایل نگارا | طرح کارت ویزیت لایه باز خدمات و ترمیم پوست و مو 2 رو

    طرح کارت ویزیت لایه باز خدمات و ترمیم پوست و مو 2 رو


    دسته بندی : طرح آماده(لایه باز) » کارت ویزیت

    • برای دیدن نمونه تصاویر بر روی عکس ها در قسمت « گالری تصاویر » کلیک نمایید.

    • سایز طرح 9 در 6 سانتی متر و با رزولیشن 300 dpi می باشد.
    • طرح مورد نظری که در اختیار شما قرار می گیرد در محیط نرم افزار فتو شاپ طراحی و اجرا شده است.
    • طرح آماده شده کاملاً لایه باز و قابل ویرایش و با فرمت PSD می باشد.
    • شما می توانید از این طرح برای چاپ های دیجیتال، افست و همچنین در سایزهای متفاوت و دلخواه خود استفاده نمایید.
    • در طراحی فایل های موجود از عکس های باکیفیت استفاده شده است تا در چاپ بهترین و بالاترین کیفیت به مشتری محترم ارائه گردد.
    • تمامی لایه های طراحی شده مربوط به متن ها کاملاً‌ لایه باز ، قابل ویرایش و قابل جابجایی می باشد.
    • این فروشگاه با طرح های متنوع و جذاب جهت آسان تر و سریع تر نمودن کار طراحی در خدمت شما عزیزان می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

مبانی نظری بررسی و رتبه بندی نیازهای سازمان برای پیاده سازی مدیریت دانش

مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری بررسی و رتبه بندی نیازهای سازمان برای پیاده سازی مدیریت دانش

RSS feed.

  • مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری بررسی و رتبه بندی نیازهای سازمان برای پیاده سازی مدیریت دانش

    مبانی نظری بررسی و رتبه بندی نیازهای سازمان برای پیاده سازی مدیریت دانش


    مبانی نظری بررسی و رتبه بندی نیازهای سازمان برای پیاده سازی مدیریت دانش
    دسته:
    صنایع و معادن

    بازدید: 5 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 246 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 98

    هدف از این مبانی نظری ارزیابی و اولویت بندی مقتضیات وجودی
    سازمان جهت استقرار مدیریت دانش در سازمان صنایع دریایی گروه
    شناورهای اثرسطحی می باشد

    قیمت فایل فقط 45,000 تومان

    خرید

    دانلود مبانی
    نظری 
    پایان نامه
    برای کارشناسی
    ارشد 
    رشته مهندسی
    صنایع
     گرایش مدیریت
    سیستم و بهره وری

    ارزیابی و اولویت بندی مقتضیات وجودی سازمان
    جهت 
    استقرار مدیریت
    دانش
     در سازمان
    صنایع دریایی- گروه شناورهای اثرسطحی

    چکیده

    ارزیابی مقتضیات جهت استقرار مدیریت
    دانش
    ، اولین گام در استقرار مدیریت
    دانش
     است که کلیه سازمان ها ملزم به انجام آن در
    این مسیر هستند، زیرا اگر مقتضیات، زیرساخت ها و پیش نیازهای
    مناسب و لازم برای استفاده از چنین فرآیندی فراهم نباشد حاصلی به
    جزء اتلاف منابع انسانی، وقت و منابع مالی نخواهد داشت. در این
    تحقیق به بررسی مقتضیات وجودی سازمان جهت استقرار
    مدیریت دانش در سازمان صنایع دریایی
    – گروه شناورهای
    اثرسطحی پرداخته شده است.

          این تحقیق از نوع توصیفی
    اکتشافی می باشد. در مرحله اول با توجه به مطالعات پیشین انجام
    شده، مقتضیات مدیریت دانش شناسایی و بومی سازی شدند. در مرحله
    دوم، وضعیت مقتضیات وجودی سازمان در قالب پنج معیار، 21زیر معیار
    و 48 گزاره  از طریق پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. داده
    های حاصل از پرسش نامه این مرحله، از طریق نرم افزار SPSS16 مورد
    تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. د ر مرحله سوم، زیر معیارها بر
    اساس میزان اهمیت و کاربرد آن ها در مراحل مختلف چرخه دانش، با
    استفاده از روش ویکور که از روش های تصمیم گیری چند معیاره است،
    اولویت بندی گردیدند. 

         در بررسی وضعیت
    مقتضیات وجودی مدیریت دانش
    ، سازمان در سه معیار ظرفیت
    چارچوب سازمان، ظرفیت مدیریت دانش و ظرفیت فناوری، وضعیت مناسبی
    داشت و در دو معیار  ظرفیت افراد و فرهنگ سازمان و ظرفیت
    مدیریت تغییر در وضعیت مناسبی قرار نداشت. در اولویت بندی
    زیرمعیارها، حمایت و تعهد مدیریت، مشارکت کارکنان و آموزش به
    ترتیب بیشترین اهمیت را به خود اختصاص دادند.

    نتایج حاصل از این پژوهش می تواند مورد استفاده
    سازمان های صنعتی و نظامی، خصوصاٌ سازمان صنایع دریایی-گروه
    شناورهای اثر سطحی جهت پیاده سازی مدیریت
    دانش
    ، قرار گیرد. 

    واژگان کلیدی:

    مدیریت دانش

    ارزیابی مقتضیات

    اولویت بندی

    گروه شناورهای اثرسطحی

    مقدمه

         در عصر امروز، دانش موجود
    درسازمان ها ازمهمترین دارایی های آنها محسوب می شود و 
    توانسته است خود را به عنوان یکی از اثربخش ترین وچالش
    برانگیزترین موضوعات مدیریتی معرفی نماید. مدیریت
    دانش
     شیوه جدیدی برای تفکر در مورد سازمان و تسهیم
    منابع فکری و خلاقانه سازمان است و به تلاش هایی اشاره دارد که به
    صورت سیستماتیک برای یافتن، ساماندهی و قابل دسترس نمودن سرمایه
    های فکری سازمان و تقویت فرهنگ یادگیری مستمر و تسهیم دانش در
    سازمان صورت می گیرد(ال دفت، 1377). 

    مقتضیات مدیریت دانش می تواند به عنوان عواملی تعریف
    شود که اگر به طور مناسبی لحاظ گردند منجر به اطمینان یافتن
    سازمان به دستیابی به یک مزیت رقابتی و موفقیت اجرای یک رویکرد
    گردند(محمدی، 1387) (روکارت، 1979).

         داونپورت و پرابست  با
    انجام مطالعه موردی و بررسی شرکت های بزرگی مانند آمازون دات کام،
    لیستی از عوامل کلیدی موفقیت را برای پیاده سازی
    مدیریت دانش
     ارائه کرده اند که عبارتند از: رهبری،
    اندازه گیری عملکرد، خط مشی سازمانی، کسب و اشتراک دانش، ساختار
    سیستم های اطلاعاتی، الگوبرداری و آموزش(داونپورت و پرابست،
    2002). 

         انصاری و نوروز نژاد (2013) در
    راستای اولویت بندی شاخص های مدیریت دانش، در تحقیقی که در سازمان
    اوراق بهادار انجام دادند، با استفاده از روشTOPSISتاپسیس، 26زیر
    معیار را بر اساس شش معیار اصلی خلق دانش،اکتساب دانش، یادگیری
    سازمانی،به اشتراک گذاشتن دانش، بهره برداری از دانش و ذخیره سازی
    دانش  مورد بررسی قرار دادند. این معیارهای اصلی دربرگیرنده
    شاخص ها و  اهداف سازمان هستند که در راستای آن
    ها، مدیریت دانش پیاده سازی می شود.
    در این تحقیق زیر معیارهایی مانند کار تیمی، تداوم یادگیری و
    استفاده از افرادی که برای دانش سازمانی ارزش قائل هستند،
    بالاترین اولویت را به دست آوردند و  راه حل های قدیمی
    بازیابی اطلاعات،اجرای ایده های جدید و آشنایی کارکنان با
    اینترنت، کمترین اولویت را به دست آوردند(انصاری و نوروزنژاد،
    2013، 433-426). 

         محقر و همکاران(1391) در تحقیق
    خود در شرکت مکو یازده عامل را به عنوان عوامل
    موفقیت مدیریت دانش
     شناسایی و سپس به رتبه بندی این
    عوامل بر اساس روش گسترش عملکرد کیفیت فازی پرداخته اند. مدیریت
    منابع انسانی،حمایت و رهبری مدیریت و زیرساخت سازمانی بالاترین
    اولویت ها را به دست آورده اند(محقر و همکاران،
    1391).

         سعیدی  و
    همکاران(2012) عوامل موثر در پیاده سازی مدیریت
    دانش
     را در قالب 33 زیر معیار، بر اساس چهار شاخص
    اصلی  جنبه استراتژیک، جنبه سازمانی، جنبه زیرساخت ها، جنبه
    اجتماعی و فرهنگی و جنبه سرمایه اجتماعی در شرکت بهنوش، با
    استفاده از تکنیک تاپسیس فازی رتبه بندی کرده است. در این تحقیق
    چشم انداز استراتژیک، تعهد مدیریت و دسترسی به دانش بالاترین رتبه
    ها را به دست آوردند. هدف اصلی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت
    بهنوش، بهبود اوضاع شرکت، در  پنج شاخص فوق بااستفاده از
    33زیرمعیار  است(سعیدی و همکاران، 2012،
    1341-1335).

         در پژوهش حاضر در ابتدا بر اساس
    مطالعات پیشین، زیر معیارهایی برای سنجش مقتضیات و
    وضعیت زیرساخت های موجود برای پیاده سازی مدیریت
    دانش
     تعریف می گردد و این زیر معیارها در قالب پنج
    معیار ظرفیت افراد و فرهنگ سازمان، ظرفیت چارچوب
    سازمان، ظرفیت مدیریت دانش، ظرفیت مدیریت
    تغییر و ظرفیت فناوری قرار می گیرند و بر اساس آن ها
    به بررسی وضعیت مقتضیات مدیریت
    دانش
     پرداخته خواهد شد. در ادامه زیر معیارهای
    سنجیده شده ، بر اساس میزان اهمیت و کاربرد آن ها در چرخه دانش
    اولویت بندی می شوند.

    فهرست

    فهرست مطالب

    چکیده 1

    فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه
    تحقیق

    2-1- مقدمه.14

    2-2- تاریخچه مدیریت دانش.15

    2-3- مفاهیم  مدیریت دانش.18

    2-4- انواع دانش.22

    2-5- ویژگی های دانش25

    2-6- منابع دانش.27

    2-7- تفاوت مدیریت داده،مدیریت اطلاعات و
    مدیریت دانش.27

    2-8- تعریف مدیریت دانش28

    2-9- کاربرد مدیریت دانش.30

    2-10- اصول مدیریت دانش.31

    2-11- روش های دانش آفرینی در سازمان33

    2-12- مزایای مدیریت دانش.34

    2-13- چرخه دانش35

    2-14- مقتضیات،زیر ساخت ها و عوامل موفقیت
    مدیریت دانش38

    2-15- معیارها و زیر معیارهای بررسی شده در تحقیقات
    پیشین38

    2-15-1- تحقیقات داخلی39

    2-15-2- تحقیقات خارجی40

    2-16- معیارها و زیر معیارهای مورد بررسی این
    تحقیق.41

    2-17- تحقیقات پیشین در زمینه اولویت بندی معیار ها و
    زیر معیارها.51

    2-18- انتخاب روش اولویت بندی زیر
    معیارها52

    2-18-1-تصمیم گیری چند معیاره52

    2-18-2- فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) .
    .58

    2-18-3- روش ویکور 58

    2-18-4- دلایل بهکارگیری روش ویکور در این
    تحقیق.59

    2-19- جمع بندی و نتیجه گیری 61

    منابع و مآخذ

    فهرست جداول

    جدول2-1- نخستین تلاشها در راستای مدیریت
    دانش.17

    جدول2-2-  خصوصیات داده،اطلاعات و
    دانش22

    جدول2-3-  مزایای کمی و کیفی مدیریت
    دانش.35

    جدول2-4- چرخه های مدیریت دانش از دیدگاه های
    مختلف.37

    جدول2-5- معیارهای های بررسی شده مدیریت دانش در
    تحقیقات صورت گرفته49

    فهرست اشکال و نمودارها

    شکل 2-1- روابط داده، دانش و
    اطلاعات.18

    شکل2-2- معیارهای اصلی مورد بررسی در
    تحقیق42

    شکل2-3- مدل های MADM با توجه به طبقه بندی جبرانی و
    غیرجبرانی55

    شکل 2-4- انواع روش های MADMاز نظر
    کاربرد57

    شکل2-5- مدل مفهومی تحقیق.62

    قیمت فایل فقط 45,000 تومان

    خرید

    برچسب ها :
    مبانی نظری بررسی و رتبه بندی نیازهای سازمان برای پیاده سازی
    مدیریت دانش
    ,
    مبانی نظری مدیریت دانش
    ,
    عوامل موثر در پیاده سازی مدیریت دانش
    ,
    مبانی نظری ارزیابی مقتضیات جهت استقرار مدیریت دانش
    ,

    استقرار مدیریت دانش در سازمان صنایع دریایی
    ,
    مبانی نظری زیرساختهای لازم جهت استقرار مدیریت دانش
    ,

    عوامل کلیدی موفقیت برای پیاده سازی مدیریت دانش
    ,
    پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان صنایع دریایی

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی

مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی

RSS feed.

  • مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی


    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی دارای منابع کامل و
    رفرنس دهی استاندارد دارای گارانتی بازگشت وجه
    دسته: روانشناسی
    بازدید: 5 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 85 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 47

    قیمت فایل: 13,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی

    منابع: دارد

    پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

    کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان
    مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی،
    استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد،
    آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

    تعداد صفحه: 47 صفحه

    نوع فایل: word

    توضیحات از متن فایل

    مفهوم عملکرد تحصیلی

    امروزه، صاحب نظران بر این باورند که یکی از دلایل مهم توسعه
    کشور‌های پیشرفته، توجه و اهتمام آنها به تربیت نیرو‌های خلاق و
    مؤثر است. دانشجویان نیروی انسانی برگزیده و سازندگان فردای کشور
    هستند، و موفقیت تحصیلی آنها از جمله اهداف اساسی برنامه‌‌های
    آموزشی است. دانشجویان به واسطه موفقیت در تحصیل می‌توانند به
    موقعیتی دست یابند که از حداکثر نیروی درونی وبیرونی خود برای
    دستیابی به اهداف آموزش عالی استفاده نموده و شرایط لازم برای
    زندگی اجتماعی موفق را کسب کنند. برعکس، عدم موفقیت در تحصیل،
    زمینه ساز مشکلات فردی و اجتماعی بسیار و انحراف از دستیابی به
    اهداف سیستم آموزشی است.

    دوره دانشجویی برای دانشجویان دوره ای مهیج و پر چالش است.
    بنابراین به دلیل رویارویی با عوامل استرس زای زیاد و لزوم
    سازگاری مناسب، باید از سلامت روانی و خود اتکایی بالایی برخوردار
    باشند تا بتوانند به توفیقات روز افزون‌تری در تحصیل و حرفه خود
    دست یابند (دانش پژوه و همکاران 2007). این ویژگی‌ها که هر فرد در
    نتیجه رویارویی با موقعیت‌‌های گوناگون و افراد مختلف به آن مجهز
    است، ساختار روانی و صفات شخصیتی است. این ساختار روانی نه تنها
    تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند خانواده، اجتماع، گروه همسالان و
    غیره قرار دارد، بلکه عواملی چون انگیزش، پیشرفت، موفقیت و… را
    نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. پس می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین عوامل
    مؤثر بر پیشرفت تحصیلی، ویژگی‌‌های روانی افراد است.

    دانشجویان به دلایل متعدد، استرس‌ها و فشارهای روانی زیادی را
    بسته به موقعیت‌های آموزشی تجربه می‌کنند، مهاجرت جهت تحصیل،
    جدایی از شبکه‌های خانواده و دوستان و از دست دادن نسبی حمایت‌های
    عاطفی اجتماعی آنها، درگیرشدن در روابط اجتماعی جدید، حجم دروس و
    برنامه‌های دانشگاهی، دوره خاص سنی، همگی از عواملی بوده که برای
    دانشجویان در برهه‌های مختلف استرس‌زا بوده و می‌تواند آنها را
    مستعد ناراحتی‌های روانشناختی و جسمانی کند.

    ارزشیابی مستمر و مداوم وضعیت تحصیلی دانشجویان در طول تحصیل و
    بررسی عوامل مرتبط با آن یکی از ارکان ضروری و اجتناب ناپذیر
    بهبود کیفیت نظام آموزشی بویژه در دانشگاه‌ها می‌باشد.

    این امر در تدوین برنامه آموزشی بهتر، ارتقای کیفیتی آموزشی و
    نهایتاً در اصلاح و بهبود کارآئی مسئولین مربوطه تأثیر به سزایی
    دارد. توجه به این امر چیزی ست که درتمام دنیا در رأس برنامه‌های
    توسعه آموزش مدنظر قرار می‌گیرد به منظور پیش بینی وضعیت تحصیلی
    دانشجویان، تعیین ملاک‌ها و متغیرهای مناسب از جمله عمده‌ترین
    حوزه‌های پژوهشی است که محققان علوم تربیتی وروانشناسی در آن فعال
    می‌باشد تحقیقات بسیاری در زمینه پیش بینی عملکرد تحصیلی انجام
    پذیرفته است وضعیت اقتصادی اجتماعی سطح تحصیلات، آموزش و نمرات
    آزمونهای پیشرفت تحصیلی و هوش از جمله شاخص‌های است که محققان از
    آن جهت پیش بینی وضعیت فرد در آینده استفاده می‌نمایند. به منظور
    پیش بینی وضیت و موفقیت تحصیلی دانشجویان، تعیین ملاک‌ها
    ومتغیرهای مناسب، از جمله عمده‌ترین حوزه‌های پژوهشی است که
    محققان علوم تربیتی وروانشناسی در آن فعال می‌باشند. تحقیقات
    زیادی در زمینه پیش بینی عملکرد تحصیلی انجام پذیرفته است (جسلون
    1999). وضعیت اقتصادی-اجتماعی، سطح تحصیلات، معدل تحصیلی و نمرات
    آزمون‌های پیشرفت تحصیلی و هوشی از جمله شاخص‌هایی است که محققان
    از آنها جهت پیش بینی وضعیت فرد در آینده استفاده نموده اند
    (منیری 1385).


    منابع و مأخذ:

    منابع فارسی

    ابطحی، معصومه السادات وندری، خدیجه، (1390)، رابطه خلاقیت و
    سازگاری اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر زنجان،
    فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی، شماره10، 15-28.

    اخلاقی، فرشاد، (1378)، بررسی و مقایسه بین علاقه‌ی تحصیلی و
    پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، مقاله‌ی کارشناسی ارشد،
    دانشکده‌ی علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم.

    بیابانگرد، اسماعیل، (1382)، روش های پیشگیری از افت تحصیلی،
    تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان.

    بدار، لوک و دیگران، (1388)، روان شناسی اجتماعی، (ترجمه، دکتر
    حمزه گنجی)،‌ تهران: نشر ساوالان.

    پورکریمی، جواد، (1388)، مقایسه رضایت شغلی و انگیزش پیشرفت در
    دانش آموختگان کشاورزی خود اشتغال و غیر خوداشتغال، فصلنامه پژوهش
    و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 51، 155-175.

    توسلی، غلامعباس، (1385)، نظریه های جامعه شناسی، تهران: انتشارات
    سمت.

    حرانی، شیخ ابومحمد، (1385)، تحف العقول عن آل رسول(ص)، قم:
    انتشارات آل علی.

    روشه، گی، (1386)، جامعه شناسی تالکوت پارسونز، (ترجمه عبدالحسین
    نیک گهر)، تهران: نشر تبیان.

    ریتزر،جورج، (1374)، نظریه های جامعه شناسی دوران معاصر، تهران:
    نشر علمی.

    سبحانی نژاد، مهدی و عابدی، احمد، (1385)، بررسی رابطه بین
    راهبردهای یادگیری خودتنظیم و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
    دوره متوسطه شهر اصفهان با عملکرد تحصیلی آنان در درس ریاضی،
    فصلنامه علمی– پژوهشی روان شناسی دانشگاه تبریز، شماره1، 79-97.

    شهنی ییلاق، منیجه، بنابی مبارکی، زهرا وشکرکن، حسین، (1384)،
    بررسی روابط بین موضوعی و درون موضوعی انگیزش تحصیلی(خودکارآمدی،
    ارزش تکلیف، هدف های عملکردگرا، عملکردگریز و تبحری) در دانش
    آموزان دختر سال اول دبیرستان شهراهواز، مجله علوم تربیتی و
    روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز،شماره3، 47-76.

    شریفیان، اکبر،(1381)، عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان
    شاهد، فصلنامه‌ی علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، ش 15و 16.

    منابع انگلیسی

    Amanda, W., & etal, (2008), Improving the Social Behavioral
    Adjustment of Adolescent: The Effectiveness of Social Skills
    Group Intervention, Journal child and family studies.

    Amato PR. Studying marital interaction and commitment with
    survey data. Available from:

    Anderson, J. G., (2004), Stability and change among three
    generations of Mexican – American: Factors affecting
    achievement, American Educational Research Journal, Vol.14,
    Pp.285 -309.

    Beheshtifar M, Esmaili Z, Nekoie.Moghadam M. (2011). Effect of
    moral intelligence on leadership. Eur J Econ Finan Admin Sci;
    43: 1-7

    Borba, M.,(2005),The step-by-step plan to building moral
    intelligence, Nurtuing Kids Heart & Souls, National
    Educator Award, National council of self-esteem.Jossey-Bass

    Brayan, T., Donahune. M., & Pearl, R., (2004), Learning
    disabled children’s peer interactions during a small group
    problem – solving task, Learning Disability Quarterly, Vol.16,
    Pp.13-22.

    Binet, A., & Simon, T.,(2000), The development of
    intelligence in children,
    San Francisco: freeman.

    Beheshtifar,M., Esmaili, Z., & Nekoie Moghadam, M., (2011),
    Effect of moral intelligence on leadership, Eur Journal Econ
    Final Admin Sci, Vol.43, Pp. 1-7.

    Borba, M., (2005), The step by step plan to building moral
    intelligence, Nurturing kids hearts & souls, San Francisco:
    Jossy-Boss.

    Barton Arwood, S., Morrow, L., Lane, K., (2005), Project
    Improving Teaches Ability to Address students social needs,
    Educational and treatment of children.

    قیمت فایل: 13,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید