فروش فایل

دانلود رایگان فایل

فروش فایل

دانلود رایگان فایل

مبانی نظری اثربخشی درمان نوروفیدبک بر کاهش نشانگان اختلال وسواس فکری- عملی

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری اثربخشی درمان نوروفیدبک بر کاهش نشانگان اختلال وسواس فکری

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری اثربخشی درمان نوروفیدبک بر کاهش نشانگان اختلال وسواس فکری

    مبانی نظری اثربخشی درمان نوروفیدبک بر کاهش نشانگان اختلال وسواس فکری- عملی


    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری اثربخشی درمان نوروفیدبک بر کاهش نشانگان اختلال وسواس فکری- عملی
    دارای 79 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
    اثربخشی درمان نوروفیدبک بر کاهش نشانگان اختلال وسواس فکری- عملی

    فصل دوم ـ پیشینه پژوهش   
    اختلال وسواس فکری ـ عملی   
    اضطراب و اختلال وسواس فکری ـ عملی   
    علائم اختلال وسواس فکری ـ عملی   
    معیارهای تشخیصی اختلال وسواس فکری ـ عملی   
    همه‌گیرشناسی   
    اختلال وسواس فکری ـ عملی و خانواده   
    سیر و پیش‌آگهی   
    ویژگی‌های بالینی   
    همایندی   
    تشخیص افتراقی   
    رابطه انواع نشانگان اختلال وسواس فکری ـ عملی با انواع اختلالات   
    سبب‌شناسی   
    عوامل زیست عصبی ـ رسانه‌ها   
    ایمنی‌شناسی عصبی (نوروایمنولوژی)   
    مطالعات انجام شده با تصویربرداری مغزی   
    وراثت‌شناسی   
    سایر داده‌های زیستی   
    عوامل رفتاری   
    عوامل روانی   
    درمان   
    دارو درمان   
    مهارکننده‌های اختصاصی بازجذب سروتونین   
    روان‌درمانی   
    روان‌جراحی   
    سایر درمانی   
    EEG و امواج مغزی   
    روش ارزیابی EEG   
    الکتروآنسفالوگرافی کمی   
    الکتروآنسفالوگرافی و اختلال وسواس فکری ـ عملی   
    نوروفیدبک   
    تحقیقات انجام شده در زمینه نوروفیدبک   

    اختلال وسواس فکری- عملی
    اختلال وسواس فکری- عملی یک اختلال اضطرابی است که از دو مولفه مهم تشکیل یافته است: وسواسهای فکری و اجبارهای عملی (مولر و رابرتز ، 2005). ویژگیهای اصلی اختلال وسواس عبارتند از وسواسهای فکری یا عملی برگشت کننده که به دلیل شدید بودن ، وقت گیر هستند (یعنی بیش از یک ساعت در روز وقت می گیرند) یا به پریشانی آشکار یا اختلال عمده در روند معمولی و طبیعی زندگی، کارکرد شغلی، فعالیت های معمول اجتماعی، یا روابط فردی منجر می شود (سادوک و سادوک ،2003). در یک برهه از زمان طی سیر این اختلال شخص متوجه می¬شود که وسواسهای فکری یا عملی، مفرط یا غیر منطقی هستند (انجمن روان پزشکی امریکا،2000). اما آنها قادر نیستند که آن را متوقف سازند، این سطح از خودآگاهی، افراد اختلال وسواس فکری- عملی را از هذیانها یا عقاید غریب متمایز می سازد.
    اضطراب و اختلال وسواس فکری- عملی
     اضطراب، و هیجان اصلی ترس که تجربه جهانی بشر است، نقش اساسی در سازگاری و بقای انسان بازی می کند. عملکرد اصلی ترس این هست که تهدید یا خطری را علامت می دهد (بارلو،2002). اگر اضطراب شدید باشد، افراد تشریفات یا روشهای عادتی معینی را در پاسخ به اضطراب شدید،  یاد می گیرند تا موقتا از این پریشانی تسکین یابند. این اختلال اضطرابی را اختلال وسواس فکری- عملی می نامند ( کلارک،2004). رایجترین نظریه این است که اختلال وسواس فکری- عملی باید به عنوان اختلال اضطرابی طبقه بندی گردد، چون نیمرخ  اختلال وسواس فکری- عملی مشابه اختلالهایی از قبیل اختلال اضطراب فراگیر، فوبیای خاص، خود بیمار انگاری و اختلال بدشکلی بدنی است (براون،1998به نقل از کلارک،2004).  ویژگیهایی که اختلال وسواس فکری- عملی  را در طبقه اختلالات اضطرابی قرار می دهد، شامل موارد زیر می¬باشد:
    1-    احساس ذهنی اضطراب یا پریشانی که توسط افکار وسواسی ایجاد می شود.
    2-    اعمال وسواسی شناختی یا رفتاری در پاسخ به افکار وسواسی
    3-    راه انداز بیرونی یا درونی  برای افکار وسواسی یا اعمال وسواسی
    4-    اضطراب یا  ناراحتی برخاسته از یک بر انگیزاننده
    5-    کاهش اضطراب با انجام اعمال وسواسی
    6-    جستجوی اطمینان بخشی
    7-    ترس از پریشانی
    8-    بروز رویداد درهم گسیخته که می تواند با عمل وسواس مداخله کند یا آن را باطل سازد.
    9-    رفتار اجتنابی

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    17
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 79

    حجم فایل:2,537
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری اثربخشی درمان نوروفیدبک بر کاهش نشانگان اختلال وسواس فکری- عملی
      دارای 79 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

تست تئوری حسابداری 1

مرجع فایلهای امورزشی | تست تئوری حسابداری 1

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت روانشناسی رشد 2

مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت روانشناسی رشد 2

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت روانشناسی رشد 2

    دسته بندی : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

    پاورپوینت روانشناسی رشد 2
    دارای 151 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

    قسمتی ازمتن اسلایدها :
     روان شناسی رفتار آدمی را مطالعه می کند
     

    •2-روان شناسی می تواند محیط روان شناختی مساعدی برای آدمی فراهم آورد تا افراد بشر بتوانند از زندگی سالم برخوردار شوند این جنبه کاربردی روان شناسی را «هنر» و « تکنولوژی رفتار » می نامند .
     


     

    •روان شناسی هم علم است هم هنر
    •4-روان شناسی در شناخت رفتار آدمی از ادبیات ، تاریخ و دین کمک می گیرد
    •5-روان شناسی رشد شاخه ای از روان شناسی است که تغییرات درونی و بیرونی را مطالعه می کند .

    •6- روان شناسان رشد پنج هدف مهم را دنبال می کنند :
    •- کشف تغییرات سنی
    •- زمان تغییرات
    •- علل تغییرات
    •- اینکه آیا می توان این تغییرات را پیش بینی کرد یا نه ؟
    •- اینکه آیا تغییرات فردی هستند یا همگانی ؟

    •7- اصطلاح رشد و تکامل به معنای یک رشته تغییرات پیشرفتی است که در نتیجه نضج و تجربه پیدا می شوند
    •8- آدمی هرگز ایستا و ثابت نیست
    •9- تغییرات رشدی مداوم آدمی پاسخ به شرایط تجربی هستند

    •10-هدف تغییرات رشدو تکاملی سازگاری فرد با محیط زندگی است ( تحقق خود )
    •- عوامل مؤثر در گرایش های شخصی نسبت به تغییرات رشدی عبارتند از :
    •الف : وضع ظاهر
    •ب : رفتار
    •ج : ارزش های فرهنگی
    •د : تغییرات نقش
    •ه : تجارب شخصی

    •- نضج ( ظهور ویژگی های ارثی ) و یادگیری ( تجربه های محیطی ) با هم تغییرات رشد را ایجاد می کنند .
    • – برای یادگیری « برنامه زمانی » معینی وجود دارد شخص تا آماده نباشد نمی تواند یادبگیرد .
    •.


    •رشد و تکامل از یک الگوی معین پیروی می کند
    •هر مرحله رشد الگوهای رفتاری اختصاصی دارد
    •تعادل : سازگاری اجتماعی
    •رشد به وسیله تحریک پشتیبانی می شود ( تشویق )
    •هر مرحله انتظارات اجتماعی خاصی دارد
    •هاویگهرست – تکالیف رشدی
    •تکالیف رشدی : کاری که در مرحله خاصی از زندگی فرد پیدا می شود

                       فهرست
    عنوان                                  اسلاید

    فهرست                                                               12-1

    شناسنامه درس                                                         13

    طرح درس                                                             14

    عنوان فصل ها                                                         15                                                 

    مقدمه                                                                23-16

    تکالیف رشدی                                                     26-24

    کودکی بعدی                                                       28-27

    نوجوانی                                                            30-29

    بزرگسالی اولیه                                                   32-31

    میانسالی                                                            34-33

    •میانسالی                                                                      34-33
    •کهن سالی                                                                     36-35
    •عوامل موثردر مهارت و تسلط در تکالیف رشدی                             37
    •مراحل فراخنای زندگی                                                       39-38
    •خرسندی درفراخنای زندگی                                                       40
    •پایه های خوشبختی                                                                 41
    •نکات قابل توجه در فرآیند خوشبختی                                       43-42
    •عوامل موثر در خوشبختی                                                   46-44
    •اهمیت خوشبختی و بدبختی                                                       47
    •گرایش مادر                                                                       48
    •گرایش پدر                                                             49
    •گرایش برادران و خواهران                                         50
    •گرایش های پدر بزرگ و مادر بزرگ                             51
    •اثر گرایش ها در کودکان                                             52
    •آثار گرایش ها در روابط خانوادگی                                 53
    •خصایص دوران بچگی                                               54
    •عوامل موثر در گرایش های والدین                                 55
    •عوامل موثر در خود پنداری                                         56
    •خطرات روان شناختی دوران کودکی بعدی                       57
    •خطرات گویایی                                                       58
    •خطرهای تصوری و بازی                                           59
    •خطرهای اجتماعی                                                   60
    •خطرهای همراه با رغبت                                           61
    •خطرهای نقش جنسی                                                 62
    •خطرهای اخلاقی                                                     63
    •خطرات روابط خانوادگی                                             64
    •خطرهایی در رشد شخصیت                                         65
    •تحقیقات روان شناسی                                                 66
    •فراخنای زندگی                                                       67
    •بلوغ                                                              69-68
    •دوران نوجوانی                                                       70
    •تعریف روان شناسی بلوغ                                           71
    •تاریخچه                                                          81-72
    •خصاص بلوغ                                                         82
    •پایه های بلوغ                                                         83
    •بلوغ                                                                  84
    •معیار بلوغ                                                             85
    •علتهای بلوغ                                                           86
    •تغییرات بدنی در دوران بلوغ                                       87
    •آثار تغییرات بلوغ                                                     88
    •تغییرات همگانی بلوغ                                                 89
    •مهم ترین نگرانی های دوران بلوغ                                 90
    •خطرهای روان شناختی بلوغ                                         91
    •نوجوانی                                                               92
    •خصایص نوجوانی                                               94-93
    •تغییرات مهم دوره ی نوجوانی                                       95
    •نوجوانی                                                               96
    •تغییرات بدنی                                                           97
    •جنبه های روان شناختی و تکامل نوجوانی                         98
    •رشد عاطفی و اجتماعی نوجوان                             100-99
    •عواطف مختلف(ترس)                                             101
    •عوامل موثردر هیجان ها و عواطف                       103-102
    •رشد اجتماعی                                                       104
    •تغییرات اجتماعی                                                   105
    •نفوذ فرایند گروه همگنان                                           106

    •تغییر در رفتار اجتماعی                                           107
    •رغبت های نوجوانان                                               108
    •رغبت های مشترک نوجوانان                                       109
    •عوامل مؤثر در گرایشهای نوجوان نسبت به تحصیل           110
    •رغبت های دینی                                                     111
    •تغییرات اخلاقی در دوران نوجوانی                               112                                 
    •رغبت ها ورفتارجنسی در دوران نوجوانی                       113
    •مشکلات عمده نوجوان در ارتباط با مسائل جنسی               114
    •روابط خانوادگی در دوران نوجوانی                              115
    •علتهای همگانی اصطکاک خانوادگی                               116
    •بهبودی روابط خانوادگی                                           117
    •تغییرات شخصیت در دوران نوجوانی                             118
    •عوامل مؤثر در خود پنداری                                       119
    •خطرات بدنی                                                       120
    •خطرات روان شناختی                                             121
    •خوشبختی در نوجوانی                                             122
    •رابطه رشد اجتماعی با رشد ذهنی و بدنی                       123
    •مسائل نوجوانی                                                      124
    •انواع نیازهای آدمی                                                 125
    •نیازهای آدمی                                                 128-126
    •نوجوانان باید                                                         129
    •مسائل نوجوانان                                                     130
    •مسائل بهداشتی و شخصیت                                         131
    •مسائل خانوادگی                                                     132
    •مسائل وضع و موقعیت اجتماعی                                 133
    •مسائل جنسی                                                       134
    •مسائل دینی                                                          135
    •مسائل مدرسه                                                         136
    •مسائل انتخاب شغل                                                 137
    •عوامل مؤثر در ارضاء نشدن نیازهای نوجوان                 138
    •مهمترین عوامل مؤثر در ماهیت مسائل نوجوانان               139
    •روشهای شناخت مسائل نوجوانان                                 140
    •بزهکاری نوجوانان                                           142-141
    •عوامل بزهکاری                                                     143
    •عوامل اجتماعی                                                     144
    •نتایج تحقیقات                                                         145
    •دلایل رفتار ناشی از پرخاشگری                         146
    •خصایص نوجوانان بزهکار                       148-147
    •خصایص محیط بزهکار                                   149
    •پیشگیری ودرمان بزهکاری                             150
    •اصول قابل توجه معلمان                                 151

    عنوان فصل ها
    •فصل اول : بلوغ و نوجوانی
    •فصل دوم : روان شناسی بلوغ و نوجوانی
    •فصل سوم : تغییرات و تحولات بدنی و روان شناختی دوران نوجوانی
    •فصل چهارم : نوجوانی
    •فصل پنجم : رشد عاطفی و اجتماعی نوجوان
    •فصل ششم : مسائل نوجوانان
    •فصل هفتم : بزهکاری نوجوانان

    • محتوای فایل دانلودی:

      پاورپوینت روانشناسی رشد 2
      دارای 151 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

دین مسیح

مرجع فایلهای امورزشی | دین مسیح

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | دین مسیح

    دسته بندی : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

    تحقیق دین مسیح
     متشکل از 97 صفحه ، در قالب word  قابل ویرایش و اماده پرینت

    بخشی از محتوا ::
     در تاریخ بشر آسیا و اروپا مکمل فرهنگ یکدیگر بوده‌اند، آسیا جنبه روحانی دارد و اروپا جنبه روشنفکری را داشته است. گاه گاهی این دو جمعیت برخوردهای سودمندی با یکدیگر داشته‌اند. نخست دانش مشرق زمین که از آن مصری‌ها، کلدانی‌ها و هندی‌ها بود، فیلسوفان غرب را مانند فیثاغورث و افلاطون تحت تأثیر قرار داد. حمله اسکندر به مغرب آسیا و هیئت‌های بودایی در سوریه و فلسطین در قرن‌ها پیش از مسیحیت نشانه‌ی برخورد دوم است. یکی از سنگ نبشته‌های آشوکا آگاهمان می‌دارد که در نیمه اول قرن سوم پیش از میلاد هیئت‌های بودایی به دربار سلوسیدی در انظاکیه و به دربار پتولمیز در اسکندریه فرستاده شد. حمله پیروان اسلام به اسپانیا و سواحل جنوبی مدیترانه را باید آغاز سومین برخورد دانست. میزان و شیوه‌ای را که این سه برخورد در یونان و روم بزرگ، مسیحیت و تمدن جدید اثر گذارده است به شکل‌های مختلف می‌توان تعیین کرد. نزدیک کردن مردم جهان به یکدیگر، در حال حاضر حقیقتی است که مایه‌ی امید ما نسبت به آتیه انسانیت می‌شود. شرق و غرب دیگر نمی‌تواند در اندیشه و عمل عزلت‌نشین بماند. تماس بین آن‌ها که تاکنون گاه‌گاه و کوتاه بود اکنون دیگر همیشگی و پیوسته شده است.
    وحدت جهان نو خواستار مبانی فرهنگی جدیدی است. نکته مهم آن است که راهنمایی جهان نو با اقتصاد جدید و حکمت عملی که اینک بیشتر حکم‌فرماست، باشد یا با گرایش به معنویت؟ جهان مکانیکی که در آن انسانیت به دستگاه بی‌روح کفایت و لیاقت وابسته است

    • محتوای فایل دانلودی:

      تحقیق دین مسیح
      متشکل از 97 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینت

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

مبانی نظری سازگاری از دیدگاههای مختلف

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری سازگاری از دیدگاههای مختلف

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری سازگاری از دیدگاههای مختلف

    مبانی نظری سازگاری از دیدگاههای مختلف


    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری سازگاری از دیدگاههای مختلف
    دارای 24 صفحه با فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

    مبانی نظری سازگاری
    2-3-1-1 دیدگاه روان پویایی
    از چشم انداز روان پویایی، روان¬کاو احتمالا سازگاری را عدم وجود نسبی واپس رانی مفهوم بندی می کند. شخص (سالم) قادر است تکانه های جنسی یا پرخاشگرانه را بدون رجوع به دفاع های مختلفی که به طرز مؤثری از توانایی های شخص می کاهند، بازشناسی کند (خزائیلی و بوالهری، 1372).
    در طول رشد شخصیت دگرگونی های زیادی ممکن است به رشد رفتار ناسازگارانه یا آسیب روانی کمک کند. محرومیت از گرمی مادرانه و عدم مواظبت از کودک در چند ماهه اول زندگی می تواند رشد (خود) را مختل کند. شکست در همانندسازی مناسب باعث می شود (خود) به عنوان مجری شخصیت تضعیف شود (شیلینگ1، 1382 به نقل از مستقیمی و شفیع آبادی،1391).
    از بعد دیگر، در مورد ماهیت ناسازگاری در دیدگاه فروید می توان گفت انضباطی که موجب ترس از تنبیه و از دست دادن محبت والدین می شود، کودکان را ترغیب می کند به صورت اخلاقی رفتار کنند و اما کودکانی که والدینشان مرتباً از تهدید، کنترل، دستور و یا فشار جسمانی استفاده می کنند معمولاً بعد از صدمه زدن به دیگران کمتر احساس گناه می کنند. به عنوان مثال: زمانی که پدر و مادری از صحبت کردن با کودک خوداری می کنند و یا عملاً به کودک می گوید او را دوست ندارد، کودکان اغلب بعد از بدرفتاری، شدیداً خود را سرزنش می کنند و ممکن است پیش خود فکر کنند که (( من خوب نیستم و هیچ کسی مرا دوست ندارد)). این کودکان در نهایت وقتی کار خلافی انجام می دهند ممکن است با انکار کردن احساس گناه شدید، از خودشان محافظت کنند. بنابر این، آن ها نیز وجدان ضعیفی را شکل می¬دهند.
    در مقابل نوع خاصی از انضباط به نام القا2 به شکل گیری وجدان کمک می کند. القا یعنی نشان دادن آثار بدرفتاری کودک بر دیگران. القا به کودکان می گوید چگونه رفتار کنند تا بتوانند این اطلاعات را در موقعیت های بعدی به کار برند و والدین با نشان دادن تأثیر اعمال کودک بر دیگران، همدلی و همدردی را ترغیب می کنند که این خود موجب رفتار نوعدوستانه می شود و زمانی که برای تغییر رفتار کودکان دلیل آورده می شود آن ها ترغیب می شوند معیار های اخلاقی را بپذیرند، زیرا عاقلانه هستند. در مقابل، انضباطی که شدیداً به تهدید تنبیه یا دریغ کردن محبت متکی است، کودکان را به قدری مضطرب می کند که نمی توانند به وضوح فکر کنند که چه کاری را انجام دهند. در نتیجه این روش ها باعث  نمی شوند که کودکان قواعد اخلاقی را درونی کنند (برک1، 1390).

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    2
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 24

    حجم فایل:61
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری سازگاری از دیدگاههای مختلف
      دارای 24 صفحه با فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید