فروش فایل

دانلود رایگان فایل

فروش فایل

دانلود رایگان فایل

پاورپوینت مبانی تهیه و تنظیم برنامه آموزشی

پاورپوینت مبانی تهیه و تنظیم برنامه آموزشی

RSS feed.

  • پاورپوینت مبانی تهیه و تنظیم برنامه آموزشی
    پاورپوینت مبانی تهیه و تنظیم برنامه آموزشیدسته: علوم تربیتی
    بازدید: 24 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 386 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 57

    پاورپوینت مبانی تهیه و تنظیم برنامه آموزشی شامل 57 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 9,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت مبانی تهیه و تنظیم برنامه آموزشی

    پاورپوینت مبانی تهیه و تنظیم برنامه آموزشی شامل 57 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    تصمیم‌گیرى در برنامه‌ریزى آموزش و پرورش

    برنامه‌ریز در مقابله با سؤال‌هاى اساسى بالا، با پاسخ‌هاى گوناگون روبه‌رو مى‌شود و به تصمیم‌گیرى احتیاج پیدا مى‌کند. اگر برنامه‌ریزى آموزش و پرورش به سبک آرزویى و خیالى باشد، تصمیم‌گیرى بسیار آسان است؛ زیرا در برنامه‌ریزى آرزویی، به حساب و کتاب و مطالعه احتیاجى نیست.

    معمولاً هدف‌هاى برنامه به صورت ایده‌آل انتخاب مى‌شوند ولى خط مشى عمل و منابع مورد نیاز، بدون توجه به واقعیت‌ها و امکانات تعیین مى‌گردد. چون هدف‌هاى برنامه با منابع تخصیص داده شده متجانس نیستند، نمى‌توان تدابیرى اندیشید و راه‌بردهایى به‌کار بست که آن دو را به یکدیگر مرتبط کند. ناچار، اگر راه‌بردى در این قبیل برنامه‌ها ذکر شود یا گنگ و مبهم است یا بى‌اساس.

    اگر برنامه‌ریزى واقع‌بینانه و اصولى باشد، تصمیم‌گیرى دشوار است. اصولاً، برنامه‌ریزى نوعى تصمیم‌گیرى است؛ تصمیم‌گیرى درباره مقصد و وسیله، اینکه چه مى‌خواهیم و چگونه مى‌توانیم آن را به‌دست آوریم. در تصمیم‌گیرى‌هاى برنامه‌ریزى آموزشى سه مفهوم مستتر است:

    - مفهوم انتخاب.

    - مفهوم ریسک یا خطر.

    - مفهوم محدودیت.

    منظور از مفهوم انتخاب این است که برنامه‌ریز باید به نیازها و هدف‌هاى متفاوتى که تقاضا مى‌شود، شقوق و راه‌هاى مختلفى که براى رسیدن به مقصد وجود دارد، و امکانات گوناگونى که مى‌تواند مورد استفاده قرار گیرد توجه کند، و شقوق مختلف راه‌بردها را مطالعه کند و در نظر گیرد. اگر در برنامه فقط یک راه ارائه شود، مسئلهٔ انتخاب منتفى مى‌گردد و طبعاً نیازى به تصمیم‌گیرى نخواهد بود؛ زیرا تصمیمات قبلاً گرفته شده است.

    مسئله دوم در تصمیم‌گیری، احتمال خطر یا ریسک است. برنامه‌ریز باید بکوشد تا راه‌ها و تدابیر مختلفى براى رسیدن به مقصد پیدا کند. هر یک از این ‌راه‌ها مزایا و معایبى دارند. اگر مزایاى یک راه به‌طور بارزى بر مزایاى راه‌هاى دیگر رجحان داشته باشد باز هم موضوع تصمیم‌گیرى عملاً منتفى مى‌شود؛ زیرا راهى که باید انتخاب شود آن‌چنان آشکار است که خود‌ به‌خود انتخاب خواهد شد. ولى اگر توازن مزایا و معایب هر راه آن‌چنان باشد که نتوان مزیت یک راه را بر راه دیگر به آسانى تشخیص داد، در این صورت تصمیم‌گیرى مستلزم سنجش مزایا و معایب راه‌هاى مختلف مى‌شود؛ و انتخاب هر راه، خواهى نخواهی، توأم با خطر کردن مى‌گردد. گاهى اوقات تصور مى‌شود که برنامه‌ریزى موجب مى‌گردد که ریسک از میان برود یا به حداقل ممکن برسد. اما باید متوجه بود که برنامه‌ریزى ریسک را از میان بر نمى‌دارد ولى مى‌کوشد ریسکى که مى‌کند عاقلانه و حساب‌شده باشد.

    خطر کردنى که در تصمیم‌گیرى مستتر است، بازتاب‌هاى عملى شایان توجهى دارد. از جمله مسئلهٔ حساب پس‌دهى را به میان مى‌آورد. مسؤولیت نتایج و عواقب امر با کیست؟ چه کسى باید حساب پس بدهد؟ آیا کسانى که در برنامه‌ریزى صاحب اختیار هستند و تصمیم‌گیرى مى‌کنند، خود در عمل با عواقب و نتایج امر مواجه مى‌شوند و حساب پس مى‌دهند؟ یا کسانى که اجراى کار را بر عهده دارند باید کفارهٔ اشتباهات تصمیمات برنامه‌ریزان را پس بدهند؟ اینجا است که اهمیت اصل مشارکت آشکار مى‌شود. اگر کسانى که مسؤولیت اجرایى دارند یا اجراى برنامه در زندگى آنها اثر مى‌گذارد، در برنامه‌ریزى شرکت داده شوند، مسلماً به عواقب تصمیم‌گیرى‌هاى خود بیشتر مى‌اندیشند و تأمل مى‌کنند، تا کسانى که صرفاً کار برنامه‌ریزى مى‌کنند.

    مفهوم سومى که در تصمیم‌گیرى‌هاى برنامه‌ریزى پنهان مى‌باشد، محدودیت منابع است. در حقیقت، محدودیت منابع در مقابل نامحدود بودن خواست‌ها موجب مى‌شود که حق تقدم یا اولویتى براى خواست‌هاى خود قائل شویم. نیاز به تعیین اولویت‌ها موجب مى‌شود که به برنامه‌ریزى متوسل شویم. اگر منابع محدودیتى نداشت، مى‌توانستیم به همه خواست‌ها بپردازیم و نیازى به تعیین اولویت و تقدم و تأخر هدف‌ها پیدا نمى‌شد. تعیین اولویت‌ها سرآغاز برخورد منابع و نیازها است و یکى از حساس‌ترین مراحل برنامه‌ریزى مى‌باشد.

    بنابر آنچه گفته شد در تصمیم‌گیرى‌هاى برنامه‌ریزى آموزشی:

    - محدودیت منابع در مقابل خواست‌ها موجب مى‌شود به تعیین اولویت‌ها بپردازیم.

    - وجود شقوق و راه‌بردهاى مختلف براى رسیدن به مقصد موجب مى‌شود براى پى بردن به مزایا و معایب هر یک به تجزیه و تحلیل عوامل و عناصر آنها بپردازیم و به مطالعه و تحقیق نیاز داشته باشیم.

    - وجود عوامل نامعلوم که منتج به خطر و ریسک‌هاى تصمیم‌گیرى است، موجب مى‌شود که مکانیزم تصمیم‌گیرى اهمیت خاصى را در سازمان برنامه‌ریزى حائز شود و به اصل مشارکت رو آوریم.

    و ...

    فهرست مطالب

    تصمیم‌گیرى در برنامه‌ریزى آموزش و پرورش

    حوزهٔ امکانات

    تعیین هدف‌هاى آموزش و پرورش

    آرمان‌هاى ملى آموزش و پرورش

     وظائف پاره سیستم‌هاى آموزش و پرورش

     مقاصد اجرائى آموزش و پرورش

    آرمان‌هاى جهانى آموزش و پرورش

     رسالت و مأموریت آموزش و پرورش

    هدف‌هاى درسى

    تعیین محدوده منابع و امکانات

    پایان

    عنوان : مبانی تهیه و تنظیم برنامه آموزشی

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 388 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 57

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت مبانی تهیه و تنظیم برنامه آموزشی

    قیمت فایل فقط 9,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت مبانی تهیه و تنظیم برنامه آموزشی , پاورپوینت مبانی تهیه و تنظیم برنامه آموزشی , دانلود پاورپوینت مبانی تهیه و تنظیم برنامه آموزشی , پاورپوینت رایگان مبانی تهیه و تنظیم برنامه آموزشی , دانلود پاورپوینت رایگان مبانی تهیه و تنظیم برنامه آموزشی , دانلود مبانی تهیه و تنظیم برنامه آموزشی , مبانی تهیه و تنظیم برنامه آموزشی , تحقیق مبانی تهیه و تنظیم برنامه آموزشی , دانلود تحقیق مبانی تهیه و تنظی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.