فروش فایل

دانلود رایگان فایل

فروش فایل

دانلود رایگان فایل

پاورپوینت حادثه غدیر و فلسفه آن

پاورپوینت حادثه غدیر و فلسفه آن

RSS feed.

  • پاورپوینت حادثه غدیر و فلسفه آن
    پاورپوینت حادثه غدیر و فلسفه آندسته:
    معارف اسلامی

    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 418 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 45

    دانلود پاورپوینت حادثه غدیر و فلسفه آن
    بررسی حادثه غدیر و
    فلسفه آن
    پاورپوینت جامع و کامل حادثه غدیر و فلسفه آن
    کاملترین
    پاورپوینت حادثه غدیر و فلسفه آن
    پکیج پاورپوینت حادثه غدیر و
    فلسفه آن
    مقاله حادثه غدیر و فلسفه آن
    تحقیق حادثه غدیر و فلسفه
    آن

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    نوع فایل: پاورپوینت (قابل
    ویرایش
    )

     قسمتی از متن پاورپوینت :

    تعداد اسلاید : 45 صفحه

    بسم الله الرحمن الرحیم حادثه غدیر و فلسفه آن آغاز سفر از مدینه
    تا غدیر ابلاغ دو مسئله اساسی : حج، ولایت و خلافت دوازده امام
    علیهم‏السلام .

    120000 نفر در مکه در پنجم ذى الحجة.

    امیرالمؤمنین علیه‏السلام در یمن.

    علی برنامه حج با رسیدن ایام حج، پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله به
    عرفات و مشعر و منى رفتند، و اعمال حج را با تمام واجبات و
    مستحبات آن به مردم آموختند.در منى پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله دو
    بار سخنرانى کردند، و زمینه را براى اعلام ولایت امیرالمؤمنین
    علیه‏السلام آماده فرمودند.همچنین آن‏حضرت به امرخداوند، ودایع
    انبیاء علیهم‏السلام را به امیرالمؤمنین علیه‏السلام تحویل دادند.
    علی لقب ” امیرالمؤمنین ”

    جبرئیل از طرف خداوند لَقَب «امیرالمؤمنین» را به عنوان اختصاص آن
    به على بن ابى‏طالب علیه‏السلام آورد. اعلان عمومى براى حضور در
    غدیر
    منادىِ پیامبر صلى‏الله‏علیه‏ واله .

    غدیر خم . برنامه‏هاى قبل از خطابه
    تجمع بیش از صد و بیست هزار نفر .

    آماده کردن منبر و برنامه سخنرانی . کیفیت سخنرانى پیامبر
    صلى‏الله‏علیه‏و‏آله
    سخنرانىِ تاریخى و آخرین خطابه رسمى خود .

    دو نفر در حال قیام بر فراز منبر .

    یازده بخش .
    حمدوثنای الهی

    در اولین بخش سخن، حضرت حمد و ثناى الهى به جا آورده، صفات قدرت و
    رحمت حق تعالى را ذکر فرمودند، و به بندگى خود در مقابل ذات الهى
    شهادت دادند. فرمان الهی برای مطلبی مهم

    در بخش دوم تصریح فرمودند که باید فرمان مهمى درباره على
    علیه‏السلام ابلاغ کنم، و گرنه رسالت الهى را نرسانده‏ام و ترس از
    عذاب خدا دارم. اعلان رسمی ولایت وامامت دوازده امام

    در سومین بخش، آن حضرت امامت دوازده امام بعد از خود را تا آخرین
    روز دنیا با عمومیت ولایت آنان بر همه انسان‏ها، و در طول زمان‏ها
    و در همه مکان‏ها، و نفوذ کلماتشان در جمیع امور اعلام فرمودند.
    معرفی و بلند کردن امیرالمؤمنین علیه‏السلام به دست پیامبر
    صلى‏الله‏علیه‏و‏آله
    در بخش چهارم خطبه، پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله بازوان
    امیرالمؤمنین علیه‏السلام را گرفتند و آن حضرت را از جا بلند
    کردند و در این حال فرمودند: «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِىٌّ
    مَوْلاهُ، اَللّهُمَّ والِ مَنْ والاهُ وَ عادِ مَنْ عاداهُ وَ
    انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ». سپس کمال دین
    را با ولایت ائمه علیهم‏السلام اعلام فرمودند. تأکید بر توجه امت
    به مسئلئه امامت
    در بخش پنجم، حضرت صریحا فرمودند: «هر کس از ولایت ائمه
    علیهم‏السلام سرباز زند اعمال نیکش سقوط مى‏کند و در جهنم خواهد
    بود». بعد از آن شمه‏اى از فضایل امیرالمؤمنین علیه‏السلام را
    متذکر شدند.
    اشاره به کارشکنی های منافقین
    در مرحله ششم، پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله با تلاوت آیاتى از قرآن
    در رابطه با عذاب الهى و لعن دشمنان دین، فرمودند: «منظور از این
    آیات عده‏اى از اصحاب من هستند که مأمور به چشم پوشى از آنان
    هستم، ولى بدانند که خداوند ما را بر معاندین و مخالفین و خائنین
    و مقصرین حجت قرار داده، و اغماض نسبت به آنان در دنیا مانع از
    عذاب آخرت نیست». سپس بیزارى خود را از گمراه کنندگان امت اعلام
    فرمودند و اشاره‏اى هم به «اصحاب صحیفه ملعونه» و غاصبین مقام
    امامت نمودند. پیروان اهل بیت علیهم السلام ودشمنان ایشان
    در بخش هفتم، حضرت تکیه سخن را بر اثراتِ ولایت اهل بیت
    علیهم‏السلام قرار داده فرمودند: «اصحاب صراط مستقیم در سوره حمد،
    شیعیان اهل‏بیت هستند». سپس آیاتى درباره اهل بهشت را به پیروان
    آل محمد علیهم‏السلام ، و آیاتى درباره اهل جهنم را به دشمنان آل
    محمد علیهم‏السلام تفسیر فرمودند. حضرت مهدی عجل الله فرجه

    در بخش هشتم مطالبى اساسى درباره حضرت بقیة اللّه‏ الاعظم حجة بن
    الحسن المهدى ارواحنا فداه فرمودند، و آینده‏اى پر از عدل و داد
    به دست امام زمان عجل اللّه‏ فرجه را به جهانیان مژده دادند. مطرح
    کردن بیعت

    در بخش نهم مردم را به بیعت با خود و سپس با على علیه‏السلام دعوت
    نمودند، و آن را از طرف خداوند و بیعت با حق تعالى دانستند. حلال
    وحرام،واجبات و محرمات


    توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از
    محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از
    دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    برچسب ها :
    دانلود پاورپوینت حادثه غدیر و فلسفه آن
    ,
    بررسی حادثه غدیر و فلسفه آن
    ,
    پاورپوینت جامع و کامل حادثه غدیر و فلسفه آن
    ,
    کاملترین پاورپوینت حادثه غدیر و فلسفه آن
    ,
    پکیج پاورپوینت حادثه غدیر و فلسفه آن
    ,
    مقاله حادثه غدیر و فلسفه آن
    ,
    تحقیق حادثه غدیر و فلسفه آن

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت تمدن سازی دینی و سبک زندگی (راهبرد تولید سیستمهای زندگی براساس نگرش اسلام)

پاورپوینت تمدن سازی دینی و سبک زندگی (راهبرد تولید سیستمهای زندگی براساس نگرش اسلام)

RSS feed.

  • پاورپوینت تمدن سازی دینی و سبک زندگی (راهبرد تولید سیستمهای زندگی براساس نگرش اسلام)
    پاورپوینت تمدن سازی دینی و سبک زندگی (راهبرد تولید سیستمهای زندگی براساس نگرش اسلام)دسته:

    پاورپوینت

    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 4836 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 61

    دانلود پاورپوینت تمدن سازی دینی و سبک زندگی (راهبرد تولید
    سیستمهای زندگی براساس نگرش اسلام)
    بررسی تمدن سازی دینی و سبک
    زندگی (راهبرد تولید سیستمهای زندگی براساس نگرش اسلام)
    پاورپوینت جامع و کامل تمدن سازی دینی و سبک زندگی (راهبرد تولید
    سیستمهای زندگی براساس نگرش اسلام)
    کاملترین پاورپوینت تمدن سازی
    دینی و سبک زندگی راهبرد تولید سیستمهای زندگی

    قیمت فایل فقط 6,000 تومان

    خرید

    نوع فایل: پاورپوینت (قابل
    ویرایش
    )

     قسمتی از متن پاورپوینت :

    تعداد اسلاید : 61 صفحه

    هو الله
    رب العالمین تمدن‌سازی دینی
    (راهبرد تولید سیستم‌های زندگی براساس نگرش اسلام) الاسلام یعلو
    ولایعلی علیه موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام قال
    امیرالمومنین علیه‌السلامضَاع َمَن کَان لَه مَقصَدٌ غیَرُاللههر
    که هدفی جز خدا داشته باشد،زندگی را خواهد باخت. غررالحکم ص 92
    بسم الله الرحمن الرحیم قال امیرالمومنین علیه‌السلام :
    مَنْ نَامَ لَمْ‌یُنَمْ عَنْهُ

    «هر که نسبت به موقعیت خود دربرابردیگران بی‌توجه باشد و اهمیت
    ندهد،
    بداند که دیگران با دقت و پیوسته وضعیت او را مورد بررسی
    دارند
    و به‌دنبال راه نفوذ و برتری هستند.» الاحتجاج ج2 ص495 نیاز و
    مطالبه جامعه و تمدن موعود نسبت به سیستم‌های دینی
    و ایجاد دوگانگی بحران‌ساز در اثر عدم ارائه آنها
    مطرح شدن ناکارآمدی دین
    در محیط رقابت نظریات و الگوها برای مدیریت سبک زندگی جمعی دست
    یابی به راهبردی برای فعال سازی کارآمدی دین
    و تدوین راهبردهای برنامه توسعه و پیشرفت براساس نگرش اسلام
    سیستم سازی مبتنی بر قواعد علم اصول فقه
    با رویکرد شبکه سازی از گزاره های دینی

    شناسنامه بحث: خدامحوری عقل‌گروی قلب‌گروی تفکرمحوری کیفیت‌محوری
    فهرست بحث : مقدمه:
    نظر اسلام در مورد آینده تاریخ
    فرضیّه بحث
    بدنه: (در6محور)
    هویت تمدن و تمدن‌سازی
    هویت فرهنگ و فرهنگ‌سازی
    عناصر فرهنگ
    هویت سیستم‌ و سیستم‌سازی
    هویت استراتژی و استراتژی‌سازی
    نقش دین در سیستم‌سازی و تعیین استراتژی
    نتیجه:
    هویت استراتژیک دین مقدمه بحث: سرانجامِ بشریت،
    ظهور «تمدن خدامحور» است.
    یعنی:
    تمدنی با ساختارهایی که
    احساس حضور خدا
    تولید می‌کنند. شاخص مرکزیِ
    سنجش رشد و توسعه
    بر اساس نگرش اسلام گزاره‌های دین،
    ظرفیت راهبردی و استراتژیک دارند و
    شبکة گزاره‌ها به‌صورت سیستم‌ قابل تعریف می‌باشند. فرضیه بحث:
    بدنة بحث: تمدن، زندگی جمعی در سیستم‌های بهم‌پیوسته‌ای است که
    شبکه معرفتی، قانونی و فرهنگی واحدی را بوجود آورده‌اند. .
    جوهرة تمدن، ساختارها و سیستم‌های انسانی بهم‌پیوسته است.
    تمدن‌سازی یعنی:
    ساختارسازی و سیستم‌سازی شبکه‌ای محور اول: هویت تمدن و تمدن‌سازی
    محور دوم: هویت سیستم و سیستم‌سازی سیستم، مجموعه اجزاء مرتبط با
    یکدیگر برای ایجاد یک هدف

    جوهرة سیستم، روابط بین اجزاء

    سیستم‌سازی یعنی:
    تولید فرآیندها
    (ارتباطات تنظیم‌شده برای ایجاد یک برآیند) نحوة عملکرد یک سیستم:
    عناصر ورودی محصول خروجی پردازش
    (ایجاد ارتباط بین عناصر ورودی برای دست‌یابی به یک برآیند) مثال:
    سیستم یک خانوادة اولیّه عناصر ورودی:
    مرد
    زن
    خانه
    مایحتاج (غذا، لباس، …)
    رسانه
    خواب و استراحت
    کار و محل کار
    همسایه
    فامیل
    محله
    مسجد
    سفر
    تفریح و ورزش
    خدا پردازش
    (ایجاد ارتباط بین عناصر ورودی برای دست‌یابی به یک برآیند)
    خروجی:
    خانواده‌ای با خصوصیات:
    سلامت جسمی
    تعادل روحی
    مهارت مدیریت احساس
    مهارت تفکر و تصمیم‌گیری
    مهارت علم‌آموزی
    مهارت ارتباط موثر
    مهارت همکاری
    مهارت تربیت فرزند
    نشاط
    درآمد مناسب
    مهارت عبودیت
    پایداری
    تعیین نقطة شروع
    نقطة ثقل
    نقاط بحران
    مراحل و لایه‌های فرآیندها
    جریان سیستم بدنة بحث: استراتژی، تعیین نحوة ارتباط میان متغیرهای
    سیستم برای دست‌یابی به بهترین جریان در سیستم است (بیشترین اثر
    با کمترین هزینه و زمان)
    جوهرة استراتژی،
    تشخیص انواع ارتباطات رساننده به هدف است..
    استراتژی‌سازی یعنی:
    ارائه گزاره‌ای توصیفی یا توصیه‌ای برای شکل‌گیری جریانِ بهینه در
    سیستم محور سوم: هویت استراتژی و استراتژی‌سازی محور چهارم: پشت
    صحنه سبک زندگی: (پیش‌نیاز فرهنگ‌‌سازی) مبنای انسان‌شناسانه:
    رفتارهای انسان ناشی از تصمیم‌گیری‌های اوست تصمیم‌گیری‌های او
    تابع افکار و احساس‌های اوست.
    و تصمیم‌گیری‌های او تابعی از محاسبات نفع و ضررش.
    مبنای جامعه‌شناسانه:
    رفتارهای اجتماعی مردم، ناشی از فقط تمایلات فردی نیست بلکه عناصر
    مختلفی از بیرون بر آن تاثیر دارند.


    توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از
    محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از
    دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

    قیمت فایل فقط 6,000 تومان

    خرید

    برچسب ها :
    دانلود پاورپوینت تمدن سازی دینی و سبک زندگی (راهبرد تولید
    سیستمهای زندگی براساس نگرش اسلام)
    ,
    بررسی تمدن سازی دینی و سبک زندگی (راهبرد تولید سیستمهای زندگی
    براساس نگرش اسلام)
    ,
    پاورپوینت جامع و کامل تمدن سازی دینی و سبک زندگی (راهبرد تولید
    سیستمهای زندگی براساس نگرش اسلام)
    ,
    کاملترین پاورپوینت تمدن سازی دینی و سبک زندگی راهبرد تولید
    سیستمهای زندگی

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت تئوری های اقتصادی کلاسیک و نئوکلاسیک

پاورپوینت تئوری های اقتصادی کلاسیک و نئوکلاسیک

RSS feed.

  • پاورپوینت تئوری های اقتصادی کلاسیک و نئوکلاسیک
    پاورپوینت تئوری های اقتصادی کلاسیک و نئوکلاسیکدسته:
    اقتصاد

    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 4940 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 39

    دانلود پاورپوینت تئوری های اقتصادی کلاسیک و نئوکلاسیک
    بررسی
    تئوری های اقتصادی کلاسیک و نئوکلاسیک
    پاورپوینت جامع و کامل
    تئوری های اقتصادی کلاسیک و نئوکلاسیک
    کاملترین پاورپوینت تئوری
    های اقتصادی کلاسیک و نئوکلاسیک
    پکیج پاورپوینت تئوری های
    اقتصادی کلاسیک و نئوکلاسیک
    مقاله تئوری های اقتصادی کلاسیک و
    نئوکلاسیک
    تحقیق تئوری های اقتصادی کلاسیک و نئو

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    نوع فایل: پاورپوینت (قابل
    ویرایش
    )

     قسمتی از متن پاورپوینت :

    تعداد اسلاید : 39 صفحه

    تئوری های اقتصادی کلاسیک و نئوکلاسیک مقدمه تعریف علم اقتصاد
    :
    دو قرن و اندی از عمر علم اقتصاد می گذرد ولی به دلیل پیچیدگی
    موضوعی ،ماهیت تکاملی و گستردگی قلمرو این علم ارائه تعریف همه
    جانبه و ناظر بر تمامی جوانب این رشته کاری دشوار و حتی غیر ممکن
    است . با این همه تعاریف زیر بیش از سایرین شهرت و مقبولیت یافته
    است :
    الف) اقتصاد علمی است که رفتار انسانها را به صورت رابطه ای میان
    خواسته ها و منابع کمیاب با کاربردهای مختلف مطالعه می کند.
    ب) علم اقتصاد عبارت است از مطالعه این که جوامع چگونه تصمیم می
    گیرند که با استفاده از منابع محدود و کمیاب چه کالایی با چه روشی
    و برای چه کسی تولید کنند.
    ج) اقتصاد علمی است که چگونگی تصمیم گیری جامعه درباره تخصیص
    منابع کمیاب برای تولید کالا و خدمات جهت ارضا خواسته های نامحدود
    را بررسی می کند.
    د) اقتصاد عبارت است از شناخت ، ارزیابی و انتخاب روش هایی که بشر
    برای تولید و توزیع کالا و خدمات از منابع محدود به منظور مصرف به
    کار می برد .
    موضوع علم اقتصاد:موضوع علم اقتصاد رفتار انسانها و جوامع است .
    البته در اقتصاد رفتارهای اقتصادی جوامع مورد بررسی و تجزیه و
    تحلیل قرار می گیرد .یعنی رفتار آن ها در ارتباط با تولید ،مصرف
    ،پس انداز و … مورد بررسی قرار می گیرد. هدف و اهمیت علم
    اقتصاد:هدف علم اقتصاد ، تبیین و تحلیل و پیش بینی رفتار پدیده ها
    ،واحدها و متغیرهای اقتصادی است .هدف غایی این علم بررسی وضع
    موجود ،شناسایی و برنامه ریزی برای رسیدن به وضع مطلوب برای بهبود
    شرایط زندگی انسانهاست. شاخه های علم اقتصاد اقتصاد کلان : رفتار
    و عملکرد عمومی و کلی اقتصاد مانند سرمایه گذاری کل ، مصرف کل و
    اشتغال کلی را بررسی می کند .
    اقتصاد خرد : رفتار واحدهای اقتصادی مانند بازار ، بنگاه ها و
    خانوارهارا مطالعه و تحلیل می کند .
    بین الملل : تحلیل داد و ستدها و مبادلات بین المللی به دو دسته
    تجارت بین الملل و مالیه بین الملل تقسیم می شود .
    اقتصاد سنجی : تحلیل کمی پدیده ها ی اقتصادی با استفاده از
    ریاضیات ، روش های آزمون و استنباط آماری داده ها و اطلاعات
    اقتصادی.
    اقتصاد توسعه : چگونگی افزایش و ارتقای سطح کمی و کیفی زندگی
    انسانها در کشورهای توسعه نیافته. تاریخچه علم اقتصاد نخستین
    اندیشه ها و تحلیل های اقتصادی در آثار علمی متفکران یونان باستان
    به چشم می خورد . در طول قرون وسطی که انحطاط و رکود بر جهان غرب
    مستولی بوده است ، در جهان اسلام دانشمندانی مثل فارابی ، ابن
    مسکویه ، ابن رشد ، ابن سینا ، جلال الدین دوانی ، ابن خلدون و
    … با طرح نظریات ناب و نو آورانه در دانش اقتصاد افقهای تازه
    گشودند. مروری کلی بر مکاتب اقتصادی از آغاز در ادامه تعدادی از
    مکاتب اقتصادی مانند مرکانتیلیسم ، فزیوکراسی ، کلاسیک، مارکسیسم
    ، نئو کلاسیک و کینزی را بطور اجمالی بررسی می کنیم :
    1)Mercantilism
    2) Physiocracy
    3)Classical
    4) Marxism
    5)Neo classical
    6) kinsey مکتب مرکانتالیسم در قرن 16 میلادی ظهور کرد و بر
    گردآوری هرچه بیشتر طلا و فلزات گرانبها از راه بازرگانی تاکید می
    ورزید. در زمان مرکانتیلیسم یعنی مدت زمان بین قرون ۱۶ تا ۱۸،
    استدلال می‌شد که موقعیت حد مطلوب برای یک کشور در ارتباط با
    تجارت خارجی وقتی حاصل است که آن کشور بتواند صادرات خود را
    افزایش و واردات را کاهش دهد. مرکانتیلیست‌ها طرفدار وضع قوانین
    در جهت برقراری عوارض گمرکی و موانع تجاری بوده و اعتقاد داشتند
    که از این طریق می‌توان وضعیت یک کشور را در سطح بین‌الملل بهبود
    بخشید. آدام اسمیت در سال ۱۷۷۶ اقدام به انتشار کتاب مشهور خود
    تحت عنوان ثروت ملل کرد و در این کتاب شدیداً به نقطه نظرات
    مرکانتیلیست‌ها در مورد تجارت بین‌الملل ایراداتی را وارد کرد و
    اعتقاد داشت که کلیه کشورها می‌توانند از برقراری تجارت بین‌الملل
    هم‌زمان منتفع شوند، به نظر آدام اسمیت تحقق تقسیم کار در سطح
    بین‌الملل باعث تخصص کامل کشورها در تولید کالاهای مختلف شده و
    منجر به افزیش بازدهی و سطح تولیدات در کل دنیا خواهد شد. اسمیت
    معتقد است که از بین بردن موانع تجاری و برقراری تجارت آزاد به
    نفع کلیهٔ کشورها خواهد بود. مکتب فیزیوکراسی در اوایل قرن 18
    میلادی ظهور کرد و با ابداع نموداری به عنوان جدول ( تابلو )
    اقتصادی نخستین تصویر از گردش درآمد در جامعه را به نمایش گذاشت .
    بنیان گذار این مکتب فرانسوا کنه می باشد.


    توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از
    محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از
    دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    برچسب ها :
    دانلود پاورپوینت تئوری های اقتصادی کلاسیک و نئوکلاسیک
    ,

    بررسی تئوری های اقتصادی کلاسیک و نئوکلاسیک
    ,
    پاورپوینت جامع و کامل تئوری های اقتصادی کلاسیک و نئوکلاسیک

    ,
    کاملترین پاورپوینت تئوری های اقتصادی کلاسیک و نئوکلاسیک
    ,

    پکیج پاورپوینت تئوری های اقتصادی کلاسیک و نئوکلاسیک
    ,

    مقاله تئوری های اقتصادی کلاسیک و نئوکلاسیک
    ,
    تحقیق تئوری های اقتصادی کلاسیک و نئو

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

طرح توجیهی خدمات مکانیزاسیون کشاورزی (به مساحت 4000 هکتار)

طرح توجیهی خدمات مکانیزاسیون کشاورزی (به مساحت 4000 هکتار)

RSS feed.

  • طرح توجیهی خدمات مکانیزاسیون کشاورزی (به مساحت 4000 هکتار)
    طرح توجیهی خدمات مکانیزاسیون کشاورزی (به مساحت 4000 هکتار)دسته:

    کشاورزی و زراعت

    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: pdf
    حجم فایل: 105 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 16

    خلاصه طرح
    موضوع طرح خدمات مکانیزاسیون کشاورزی
    حوزه فعالیت 4000
    هکتار
    دستگاه صادره کننده مجوز وزارت جهاد کشاورزی
    ظرفیت اسمی
    تولیدات 4000 هکتار
    نوع تولیدات خدمات مکانیزاسیون کشاورزی
    تعداد
    شاغلین 27 نفر
    مشخصات سرمایه گذاری طرح
    سرمایه گذاری کل طرح
    284727 میلیون ریال
    سرمایه گذاری ثابت 272558 میلیون ریال
    سرمایه
    در گردش

    قیمت فایل فقط 5,500 تومان

    خرید

    مقدمه


    مکانیزاسیون کشاورزی در ایران از سال 1345 یعنی سالی که قرارداد
    بین

    ایران و جمهوری رومانی به منظور خرید تراکتور و برخی از
    ادوات کشاورزی

    از آن کشور منعقد گردید مطرح شد. مکانیزاسیون در کشاورزی
    مترادف با

    کلمه اتوماسیون در صنعت است که خود به معنی اتوماتیک کردن
    یا به

    عبارتی کم کردن کار کارگری می باشد.

    بدین ترتیب معنی اصلی مکانیزاسیون کشاورزی به استفاده از
    ماشین و

    موتور در کشاورزی جهت کاهش نیاز به نیروی کارگری می
    باشد.

    شایان ذکر است که این نیاز هنگامی توجیه دارد که درآمد حاصل
    از کار

    کارگری کمتر از درآمد بدست آمده از جایگزین نمودن ماشین و
    موتور باشد.

    از آن جایی که استفاده از ماشین آلات و ادوات کشاورزی در
    اراضی کوچک

    بنا به دلایل اقتصادی و فنی ممکن نبوده و از طرفی عمده
    اراضی کشور در

    طول سالیان به قطعات کوچک تقسیم شده اند ، امروزه برای
    ایجاد امکان

    بکارگیری ماشین آلات و مکانیزه کردن اراضی ، ضرورت اعمال
    سیاستهای

    “یکپارچه سازی اراضی” و “یکجا سازی زراعی” بیش از هر زمان
    دیگری

    احساس می گردد. زیرا ادامه این روند علاوه بر محدود ساختن
    امکان

    مکانیزاسیون ، منجر به تغییر کاربری اراضی زراعی به مسکونی
    ، تجاری و

    صنعتی در بلند مدت خواهد شد.

    قیمت فایل فقط 5,500 تومان

    خرید

    برچسب ها :
    طرح توجیهی خدمات مکانیزاسیون کشاورزی
    ,
    دانلود طرح توجیهی خدمات مکانیزاسیون کشاورزی
    ,
    کارآفرینی خدمات مکانیزاسیون کشاورزی
    ,
    طرح کسب و کار خدمات مکانیزاسیون کشاورزی
    ,
    طرح کارآفرینی خدمات مکانیزاسیون کشاورزی
    ,
    امکان سنجی خدمات مکانیزاسیون کشاورزی

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

مقاله در مورد روش های تربیت اخلاقی

مقاله در مورد روش های تربیت اخلاقی

RSS feed.

  • مقاله در مورد روش های تربیت اخلاقی
    مقاله در مورد روش های تربیت اخلاقیدسته:
    روانشناسی و علوم تربیتی

    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 24 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 39

    مقاله در مورد روش های تربیت اخلاقی

    =======================================================
    تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در
    فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پزوژه ای
    بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در
    اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
    =======================================================

    info@cero.ir
    || cero.ir@yahoo.com
    || filecero@gmail.com
    || فرم تماس با
    ما
    =======================================================

    بخشهایی از متن:

    روش های تربیت اخلاقی

    به رغم وجود عوامل محدودکننده انسان مانند وراثت، طبیعت و جامعه
    انسان می تواند به اراده خود مسیر خویش را برگزیند و از حصار
    عوامل محدودکننده در اطراف خود بیرون آید؛ حتی این توانایی را
    پیدا می کند که سرنوشت جدیدی را برای جامعه و تاریخ خود رقم زند.

    برای نمونه: قرآن کریم، همسر فرعون و حضرت مریم را به عنوان
    الگوهایی برای مؤمنان ذکر می کند. آنان با وجود محیط ناسالم، طریق
    صلاح و رستگاری را برگزیدند.(1)

    قرآن به تأثیرپذیری انسان از محیط و شرایط گوناگون اذعان دارد و
    به او نسبت به تأثیرات آنها هشدار می دهد. در مورد فرزند حضرت نوح
    (ع) خداوند به صراحت می فرماید: او از اهل تو نیست؛ زیرا به دلیل
    متأثر شدن از عوامل محیطی ناصالح، از مسیر صلاح و درستی خارج شده
    است.(2)

    خداوند متعال به ستایش از جوانان «اصحاب کهف» می پردازد که با
    هجرت از محیط فاسد، خود را از عوامل محیطی ناسالم دور ساختند و
    ایمان خویش را حفظ کردند.(3)

    می توان گفت: اقدام شجاعانه سحره فرعون در زیر پا گذاشتن موقعیت
    اجتماعی خود و ایمان آوردن به حضرت موسی(ع) الگوی توبه حقیقی برای
    دیگران می شود.(4)

    این نکته به ویژه در ارتباط والدین با فرزندان خود از اهمیت
    بسزایی برخوردار است، زیرا پدر و مادر از هر کس بدین امر
    سزاوارترند که در عین دلسوزی و مراقبت از حال فرزندان خود و هدایت
    و تذکر به موقع خطاهای آنها، عیب پوش جوانان و نوجوانان خویش
    باشند و نقایص و خطاهای آنان را، نزد هیچ جمعی برملا نکنند.

    5 ـ وصیت به خیر و حق

    قرآن کریم، یکی از روشهای مؤثر و مفید در تربیت را مسئله «وصیت»
    دانسته است. وصّیت به عنوان یک روش تربیتی فقط در هنگام مرگ و آن
    هم برای تقسیم اموال و تعیین تکالیف به کار نمی رود، بلکه وصیت که
    به معنای سفارش و خواستن بعضی از امور است، به صورت گسترده در
    شریعت اسلام برای بیان وظایف فردی و اجتماعی و رعایت مسایل اخلاقی
    به کار رفته است.

    قرآن کریم از حضرت عیسی (ع) نقل می کند: «و اوصانی بالصلوة و
    الزکوة ما دمت حیّاً»(45) خداوند به من وصیت و سفارش کرد که تا
    وقتی زنده هستم، نماز بخوانم و زکات بپردازم.

    خداوند به انسان سفارش می کند که «و وصّینا الانسان بوالدیه
    حُسنا»(46) با پدر و مادر خود به خوبی رفتار کند، ولی اگر آنها
    فرزندان خود را وادار کنند که: «لتشرک بی ما لیس لک به علم فلا
    تطعهما»(47) آنچه را که نمی دانند شریک خدا قرار دهند، در این
    صورت نباید از آنان اطاعت کند.

    قرآن کریم می فرماید انسانها در قیامت در خسران و زیان هستند، مگر
    کسانی که اهل ایمان و عمل صالح باشند و مردم را به حق و حقیقت و
    صبر و استقامت و فضایل اخلاقی و مکارم نفسانی توصیه کنند.(48)

    پیامبر اکرم (ص) بسیاری از مسایل تربیتی و اخلاقی را به صورت وصیت
    بیان داشته اند. وصیّت های آن حضرت به تفصیل در کتاب «مکارم
    الاخلاق» مرحوم طبرسی درج شده است. از جمله وصیّت های آن حضرت به
    امام علی (ع) این است که چهار چیز را قبل از چهار چیز دریاب:
    «شبابک قبل حرمک و صحتک قبل سقمک و غناک قبل فقرک و حیاتک قبل
    مماتک» جوانی را قبل از پیری؛ سلامتی را قبل از بیماری؛ بی نیازی
    را قبل از فقر؛ زندگی را قبل از مرگ.

    حضرت عیسی (ع) می فرماید: هنگامی که مرا از
    میانشان گرفتی تو خود مراقب آنها بودی. از آیات قرآن به استفاده
    می شود که همه اعمال و حرکات و گفتار و حتی نفس کشیدنها و افکار و
    نیّات آدمی در نامه عملش ثبت وضبط می گردد و برای حساب قیامت باقی
    می ماند. ازاین رو، بر هر انسان مؤمن لازم است مواظب و مراقب نفس
    خویش باشد که گناه نکند و فرائض الهی از او ترک نشود.

    منبع دارد.

    قیمت فایل فقط 4,500 تومان

    لطفا پیش از دانلود حتما
    به این نکات توجه نمایید (کلیک
    کنید)

    خرید

    شماره تماس پیامکی برای مواقع ضروری :
    09010318948

    برچسب ها :
    مقاله در مورد روش های تربیت اخلاقی
    ,
    مقاله در مورد روش های تربیت اخلاقی

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید